En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Glossybox- Maj

Kategori: Allmänt

Jag har inte haft tid att blogga om mina senaste Glossyboxar eftersom jag haft fullt upp med mitt examensarbete. Men nu är det över, jag är färdig och utexaminerad(så gott som, förutom en liten rest).
På lördag åker jag iväg till kollot där jag ska jobba som ledare istället för föreståndare, känns skönt och väldigt rätt.
Tänkte inte visa allt jag fått i min Glossybox men vill visa ett par saker i varje fall.
Jag fick i maj månads box en rouge, en läppenna, en parfym, en rougeborste och en bodylotion. Tyvärr blev jag inte riktigt nöjd med färgen på rouget och på läppennan. Jag har en väldigt kall hudton och behöver ha skarpa kalla färger men rouget var i en orangeaktig färg och läppennan var röd/orange. Alldeles för varmt för mig.
Parfymen luktade dock gott och var av märket Love & toast. Tyvärr märkte jag direkt att doften försvann från huden efter bara några minuter så den var en besvikelse. Doften hette Pink grapefruit och jag hade hellst velat ha den i doften Honey coconut men eftersom det verkar vara så extremt dålig kvalité så känner jag att det inte spelar någon roll. Jag har ju min favorit kokosparfym från Yves Rocher.
I vilket fall som helst så finns det en grupp på Facebook som heter Glossybox Köpes/Bytes/Säljes där man kan byta allt man inte var nöjd med. Så jag har nu bytt både rouge och läppenna mot färger som passar mig mer.
Vad tycks?
Rougen var i en väldigt svag rosa färg så den syns knappt men läppennan tycker jag blev ursnygg om man tog den på hela läpparna och sedan lite neutralt läppglans över. Pennan heter MSCHICK i färgen Fuksia. Rouget heter BM Beauty i färgen Velvet dawn.
Jag har blivit inspirerad att använda mer färg i min makeup på senare tid. Annars är det mesta alltid svart. Glossybox har också fått mig att börja använda nagellack vilket jag inte använt på flera år. Har hittills fått två nagellack i mina boxar, ett knallrosa från Nails inc som tyvärr har sjukt dålig hållbarhet och ett från Loreal Paris som är petrolfärgat och sitter riktigt bra.
Jag hoppas att jag till hösten kommer att ha tid att blogga mer om skönhet eftersom det är en ganska stor del av mitt liv. Men snart drar jag iväg på sommarjobb och det kan hända att jag inte har tid att blogga på hela sommaren. Vi får se helt enkelt!
Önskar alla en fin sommar om vi inte hörs igen!!
Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: