En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Är det nu jag är vuxen?

Kategori: Allmänt

Sitter och googlar på olika sparalternativ för mina pengar. Blir inte riktigt klok och nästan gråhårig på kuppen. Hur gör man? Vad ska jag välja? Jag vill ha ett relativt säkert sparande men ändå få lite avkastning på köpet. Just nu har jag ett vanligt sparkonto hos min bank. Räntan är så låg att jag förra året lyckades skrapa ihop hela 4 kronor. Jippi! Sparade dock inte aktivt utan hade mer en liten nödbuffert ifall något oförutsett skulle hända. Nu när jag jobbar heltid och lever billigt vill jag satsa på ett sparande, men det är ju en djungel.
Jag har i varje fall ansökt om ett nytt bankkort som man får poäng på och som även har en kredit. Vet dock inte om jag kommer få det eftersom jag inte är tillsvidareanställd, men hoppas går ju.
Tanken är nu i varje fall att jag ska uppsöka en bank för att förhoppningsvis få lite råd om vart jag ska placera mina små korvören. Ja, för mycket blir det inte men i längden... Om några år kanske jag har handpenning till en lägenhet. Om några år, när jag förhoppningsvis har en tillsvidareanställning. 
På tal om pengar blev jag sugen på att köpa mig ett par nya skor. You just got to love shoes!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: