En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Mitt liv går i kaosets tecken...

Kategori: Allmänt

Den här våren har varit minst sagt kaotisk. Lyckades ta igen allt i skolan som jag missat efter att J dumpat mig och jag mådde skit. 
Fick jobb i kyrkan som jag stormtrivdes med. Sedan fick jag även jobb på en fritidsgård som jag också stormtrivdes med. Som grädde på moset fick jag också det första sommarjobbet jag sökte, som föreståndare på kollo.
Kunde livet bli bättre?
I was on top of the world!!
Nu vet jag ju av egen erfarenhet att lyckan sällan varar länge.
Nu är det två dagar kvar tills mitt examensarbete ska vara inlämnat. Jobbet i kyrkan har tagit slut och eftersom det bara var ett tillfälligt jobb så lär det inte bli mer än så. Fritidsgården har sommaruppehåll så där börjar jag inte igen förrän i höst. Men jag har väl sommarjobbet att se fram emot?
Nä, det verkar inte så.
Efter de senaste årens motgångar har jag lärt mig att inte ta en massa skit. Istället är jag stolt över den jag är och jag vill inte ändra på det. Så jag hade inget annat val än att säga upp mig.
Men examensarbetet går bra!!
Jag har som tur var varit smart nog att spara all lön jag tjänat under våren, så har jag lite flyt klarar jag mig över sommaren och har förhoppningsvis lyckats skaffa ett fast heltidsjobb till hösten.
Håll era tummar!!

Kommentarer

  • Erika säger:

    Jag håller tummarna för dig Anni. Och det brukar ju oftast vara så att när man tror att det inte ska lösa sig så finns det en liten strimma av ljus iaf. Kram på dig.

    2012-05-23 | 22:15:58
    Bloggadress: http://erikasskafferi.blogg.se/

Kommentera inlägget här: