En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Perfect beauty, eller hur man tar en genväg...

Kategori: Allmänt

Imorgon beger jag mig av till min stora kärlek, Stockholm. Jag har verkligen förälskat mig i den staden. Det är kolloåterträff hela helgen som börjar med ett disco för alla barnen som besökt kollo under sommaren. På lördag blir det först Gröna lund och sedan Ålandskryssning för oss ledare. Jag har längtat ända sedan vi stängde kollogården och nu är helgen äntligen här. Det ska bli så kul att återse alla, både barn och ledare. Kanske är det extra kul att återse vissa =) speciellt en person. 
Av denna anledning måste jag göra mig lite extra fin. Detta är nästan alltid det roligaste med alla större händelser. Samma sak när jag ska på krogen. Det är förberedelserna som är bäst.
Jag har redan börjat med att färga håret och ögonbrynen. Det gjorde jag i Tisdags för att hinna tvätta det en gång extra innan så att jag inte har en massa mörka färgrester i hårbotten eller pannan och bakom öronen som jag alltid får.

Nyss plockade jag ögonbrynen:


och just nu sitter jag med en ansiktsmask i ansiktet:
 
Efter det blir det naglar och händer:
 
Sen tänkte jag faktiskt, efter att jag tvättat det, platta håret:
 
Det var flera år sedan jag plattade mitt hår så det kommer bli spännande. Just nu är mitt hår väldigt långt så det kommer att ta tid. Men det är inte direkt så att jag har annat för mig.
 
Min förhoppning är att denna helg kommer att bli sjukt kul och ett minne jag kan leva på länge framöver. Det behöver jag just nu...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: