En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Dag 10 - Det här hade jag på mig idag

Kategori: Allmänt

Eftersom jag går till skolan varje dag måste jag klä mig varmt. Det tar ca 45 minuter att gå och är det en bit under nollan är det inte så kul.
Eftersom jag inte äger några långkalsonger, eller rättare sagt de jag äger är så stora att de inte sitter kvar på kroppen, får jag ha leggings på mig. Sedan hade jag ett par mörkblå jeans som är alldeles för stora så jag måste ha ett skärp åtdraget ganska hårt. Sedan hade jag ett svart linne med en lite halvgenomskinlig t-shirt över och en tunn svart kofta som även den är alldeles för stor. Jag hade också en svart/vit Palestina-sjal med dödskallar på.
Jag är så grymt trött på att alla kläder är för stora men jag har inte råd att köpa nya. Det känns som att jag går runt i svarta sopsäckar. Men det är bara att välja, bli tjock igen eller gilla läget. När jag har gått ner allt jag vill gå ner ska jag i varje fall unna mig lite kläder, men just nu känns det meningslöst.
Just nu sitter jag i träningskläder, svarta byxor, svart t-shirt och en svart zip-hood. Jag har varit och tränat AfroPower Dance. Det är kul och ganska skönt för kroppen men inte speciellt jobbigt. Jag tror att jag behöver lägga in lite jobbigare pass under veckorna. Inte ens BodyCombat är så jobbigt längre. Men efter jul har jag sagt åt mig själv att jag ska börja med BodyPump. Det ska tydligen vara tufft så det ser jag fram emot. Just nu är det lite för mycket skolarbeten för att jag ska hinna med mer än de tre pass jag tränar varje vecka.

Kommentarer

  • AnniE säger:

    Det är knepigt det där, man blir glad av att kilona men just med kläderna blir det jobbigt. Jag är i samma sits dom du o känner lika, ingen idé att köpa nytt hela tiden så i perioder har jag alldeles för stora kläder.



    Ett lyx problem på ett sätt men ändå faktiskt ett problem för man vill ju inte gå omkring o se ut som kläderna ska ramla av =)

    2010-12-14 | 18:04:58
  • Erika säger:

    Ja det ska bli så härligt, vi har ju inte så mkt tid till han ska iväg till sin skola sen men vi får rå om varandra till dess =).

    2010-12-15 | 07:04:38
    Bloggadress: http://[email protected]

Kommentera inlägget här: