En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Jag är en hemsk människa =)

Kategori: Allmänt

J och hans pluton skulle vara ute på övning från tisd. morgon till torsd. kväll och vi skulle inte kunna höras på hela den tiden. VIlket inte alls är lång tid egentligen men vi har knappt pratat överhuvudtaget den senaste veckan. ara en gång om jag minns rätt.
Men imorse fick jag ett sms som gjorde mig glad och varm. De var så många sjuka i plutonen att de blev tvungna att avbryta övningen. Det stod även att han skulle ringa mig ikväll redan så då blev jag väldigt glad. Jag slipper oroa mig och vi kan talas vid. Jag behöver verkligen höra hans röst.
Men jag känner mig hemsk. Det ligger en hel drös människor sjuka i Skövde och jag är glad. Jag är jätteglad! Helt plötsligt känns inte veckan så lång.
Men sedan när jag funderat ett tag insåg jag vilka konsekvenser detta kan medföra. Det skulle ju kunna bli så att befälen bestämmer att de måste göra övningen vid ett annat tillfälle och eftersom de redan har ett så späckat schema kanske de lägger in det en ledig helg.
Men jag försöker tänka kortsiktigt och vara glad i nuet. Det är bara dumt att vara ledsen för sånt som skulle kunna hända. Om det inte händer har man ju slösat energi i onödan.
Jag har gjort det alldeles för många gånger. Speciellt när det gäller J. Jag har tänkt på alla hinder som troligtvis kommer att komma i framtiden. Som att han måste flytta till Linköping, att han ska åka på utlandstjänst och allt vad det innebär.
Men vad tjänar det till att oroa sig redan nu? Om vårat förhållande inte fungerar när han flyttat, ja då får vi ta det då.
Fast när det gäller hans sambo önskar jag att jag varit mer förberedd. Han sa att chansen fanns att han kunde få bo ihop med en tjej och jag sa lite skämtsamt att då gör jag slut. Men sedan viftade jag bort de tankarna och intalade mig själv att Försvaret inte kunde vara så grymma. Att Försvaret säkert tänker på oss stackars flickvänner på hemmaplan, men ack så fel jag hade. Jag har lärt mig nu att jag existerar inte i deras ögon. Jag får kämpa varje dagen med vetskapen om att han är sambo med en annan kvinna. Att han delar vardagen med en annan kvinna. En vardag vi kanske aldrig kommer att få.
Men hur mycket jag än förberett mig på att det skulle kunna hända hade det nog gjort lika ont ändå. Jag hade nog hatat situationen lika mycket för det. Men det hade nog varit lättare om vi pratat igenom det mer innan.
Istället kom det som ett knytnävslag den där dagen när han ringde och berättade det. Jag har inte accepterat det än och kommer kanske aldrig att göra det. Vilket känns jobbigt. Speciellt när alla runt mig frågar hur jag kan vara tillsammans med någon som bor ihop med en annan kvinna. De kallar mig naiv. Men jag försöker se det som att jag är stark.
Nä nu blev jag lite låg när jag tänker på "sambon". Glömma, glömma, glömma....
Tar lite kaffe istället och pluggar anatomi.

Kommentarer

  • Erika säger:

    Det är ofta vi tänker att det är ingenting att känna så eller tänka så bara slöseri med energi. men vet du vad vi har ju känslor och vi måste få tänka och känna. Klart det tar energi men det kanske vi behöver ibland även om det är svårt och jobbigt.



    Jag skulle nog känna samma sak om min M bodde tillsammans med en annan kvinna fast det beror på har hon sj sambo så skulle jag nog inte oroa mig för mkt.



    Klart vi ska hålla kontakten och ha en vänskap. Jag ska ingenstans =). skriv när du har tid det ska inte vara en press att skriva är man en bra vän finns man där tids nog när den andre behöver skriva.



    Ibland måste man få fokusera på det som är viktigt.



    Kram

    2010-12-08 | 17:14:25
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Therese säger:

    Tack vännen :)

    Det är en helt underbar känsla, kan inte finna några ord som beskriver det!

    Och ibland får jag dåligt samvete, för min glädje innebär att andra känner så som jag gjorde för 7 månader sedan. Och eftersom jag vet precis hur ont det gör när man står där i början känner jag mig lite dum :( Men samtdigt så vet jag ju att dom kommer klara det, för man klarar DET! :D

    Om det är värt det, ja idag känns det så! Men som sagt, vi vet ju inte hur det ser ut om tex en månad.. men i dagsläget känns det väldigt mycket värt det. Jag känner honom så mycket mer väl än jag kännt någon annan kille, jag vet hur mycket han bryr sig om mig och hur mycket han älskar mig. Det har verkligen denna tiden visat mig. Han har verkligen ställt upp på mig och mina behov så gott han kunnat fastän han varit flera 100 mil ifrån mig. Det är guld värt :)

    Så jag tycker synd om dig också, eftersom du inte verkar få något riktigt slut så som jag :( Jag har hela tiden sett fram emot detta slutet och det har fått mig att orka kämpa vidare.

    Jag hoppas att du också får känna så här en dag!

    Hoppas du får en fin dag och att du lyckats släppa "sambon" lite!



    Nu damp det precis ner ett brev från min älskling, så jag får läsa det innan jag ska fortsätta med mitt plugg :)



    Hoppas du får en fin dag!

    Kramar!

    2010-12-09 | 11:43:54
    Bloggadress: http://breakfastlunch.blogg.se/
  • Therese säger:

    Och förresten! Du är inte alls hemsk! Man måste sätta sig själv i första han ibland :D

    2010-12-09 | 11:44:26
    Bloggadress: http://breakfastlunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här: