En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Jag julpyntar inte...

Kategori: Allmänt

Nä för jag tycker inte om julen speciellt mycket. Men jag tycker om att komma hem till människor som julpyntat. Kanske mest för att det märks så väl hur mycket de tycker om julen och det smittar av lite.

Igår spenderade jag kvällen hos min kära vän Daniela och hon hade gjort väldigt mysigt i sin otroligt fina lägenhet.
Men hos mig råder julförbud.
En annan anledning till att jag inte julpyntar är för att det inte riktigt passar in. Det är väldigt svårt att hitta rosa julpynt!
Men förra året blev det i varje fall en adventsljusstake:
Ja den är rosa. Precis som det mesta i min lägenhet:
Min älskade köksklocka som jag sparat sedan jag var liten:
Where the action is:
Fast här sovs det faktiskt bara och möjligtvis sker lite gos med katterna.
Älskling är ju allergisk mot de små liven så när vi sover ihop sker det hos honom.
Jag måste ju passa på att ha så mycket rosa som det bara är möjligt medan jag bor själv. För den dagen jag blir sambo lär jag få göra mig av med varenda pinal(utom klockan, den stannar för alltid i mina ägor)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: