En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Kommunikation är alltings moder...

Kategori: Allmänt

Hörde inte något från J igår. Väntade och längtade men han ringde aldrig. Insåg att bara för att de skulle avsluta övningen igår istället för idag så behöver han ju inte ha tid med mig. Fick ett sms vid kvart över elva på kvällen när jag låg och sov. De hade då precis kommit in från dagens övning. Så dumma jag var besviken och lite orolig i onödan som vanligt. Jag avskyr dessa veckor när de har en massa dygnsövningar så att vi inte kan prata med varandra. Något enstaka sms får jag men det räcker inte långt när jag har en massa frågor.
På lördag är jag bjuden på julfest. Men jag har inte kunnat tacka ja eftersom jag inte pratat med J. I smset skrev han att han var sjuk och skulle stanna hemma idag men det går inte att få tag på honom idag heller så jag gissar att han kände sig frisk nog att vara med i varje fall. Jag är glad om han inte är allt för sjuk men det blir lite förvirrande.
Jag har hört från annat håll att J kommer att vara upptagen imorgon för att de ska repa med bandet, men jag undrar om han ens själv vet om det. Om så är fallet och jag går på julfesten på lördag lär vi inte ses många minuter denna helgen vilket gör mig ledsen. Samtidigt vet jag att jag inte kan tacka nej till allt bara för att jag vill vara med honom.
Blä... Allt är upp och ner just nu. Längtar efter att få krypa ner i sängen och sova, men först ska jag göra mig av med mitt gigantiska tvättberg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: