En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Dag 7 - Min bästa vän

Kategori: Allmänt

Borde ha skrivit detta för ett par dagar sedan men jag har inte haft ork. Har skrivit rubriken flera gånger men inte orkat fortsätta. Det gör helt enkelt för ont att erkänna för mig själv att jag inte har någon bästa vän och aldrig riktigt haft någon heller. Visst har jag och har haft vänner men aldrig någon som kommit riktigt nära. Kanske är det ingen som vill, kanske tillåter jag det inte. Jag vet inte...
Jag har en vän som har känt mig sedan jag var 4-5 år och som alltid varit som en storasyster för mig men tyvärr träffas vi inte så ofta längre. Våra liv har tagit så olika vändningar. Men hon kommer för alltid vara min barndomsvän och min syster, Marie.
Just idag känns livet meningslöst. Jag är trött, ledsen och skakar ständigt i hela kroppen. Kan knappt trycka på tangenterna för att mina händer är så skakis, men jag fryser inte. Jag tror bara att jag är lite skärrad, och framför allt besviken.
Hur mycket jag än försöker och hur gärna jag än vill blir jag aldrig mer än en tapetblomma. Jag finns där men ingen lägger riktigt märke till mig. Alla talar över mitt huvud och glömmer bort att jag faktiskt kan ha åsikter.
Jag vet att jag är smart, jag vet att jag har ett högt IQ, högre än de flesta till och med, men ändå känner jag mig så oerhört korkad. Jag vet inte varför människor tror att jag inte klarar av saker, att jag ständigt behöver hjälp. Jag får liksom aldrig ens chansen att visa att jag är betydelsefull.
Med J är det annorlunda. Han ser mig och vill gärna höra mina åsikter. Han är stolt över mig och berömmer mig för mina prestationer. Men eftersom han inte finns i min vardag räcker det inte alltid till.
Åh vad jag önskar att jag fick krypa upp i någons famn och bara gråta, gråta som ett barn. Men det finns en morgondag och jag måste glömma, gå vidare och samla kraft för att orka med den också. Förhoppningsvis blir den dagen bättre, trots att J inte kommer hem. Men imorgon är det bara en vecka kvar och det känns lite bättre.

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ja det där med en bästa vän. Man tror att alla har det. En riktigt nära vän som vet allt. Tror dessvärre att det inte är så många som har det, tyvärr. Har pratat mkt med det med P. Han tänker ofta på det, att han aldrig haft det. Ja kanske inte så många vänner överhuvudtaget. Många lösa kontakter, sådana som man säger hej till eller slänger några ord till men inte mer. Han tycker att jag har många vänner, men då säger jag till honom att vem av dem är en nära vän? Då blir det tyst...ja jag har inte heller någon riktigt nära vän och tror nog att jag aldrig haft det heller. När man blir äldre kommer man tyvärr ännu längre ifrån varandra så chansen att få den där riktigt nära vännen känns liten. Om man inte räknar med P såklart, ser han som min enda riktiga nära vän.

    Hoppas du känner dig bättre idag. Stor kram till dig!!

    2010-12-03 | 07:33:49
    Bloggadress: http://healthandliving.blogg.se/
  • Therese säger:

    Ville bara skicka över en strykekram till dig!

    Jag hoppas du har en bättre dag idag, det förtjänar du!

    Och snart kommer din J också hem, då kan han äntligen krama dig som bara han kan!



    Kramar

    2010-12-03 | 10:11:11
    Bloggadress: http://breakfastlunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här: