En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Jag är ingen soldat...

Kategori: Allmänt

Har inga vapen att ta till...(Lars Winnerbäck)
Men det känns ändå som att det pågår ett krig inom mig.
Det känns som att det gnager och river inom mig och jag vet inte varför. Jag vet bara att jag vill att det ska sluta. Inget blir som jag vill just nu. Skulle behöva en kram men ingen finns här att krama mig. Kan det vara PMS? Någon mens har jag inte eftersom jag äter mini-piller men kanske spelar hormonerna mig ett spratt ändå.
Det är nog mest skolan som är jobbig. En utbildning jag så gärna ville gå. Jag hade nog kunnat göra vad som helst för att få gå den. Första gången jag sökte kom jag inte in, fick vänta ett helt år och söka igen. Så kom jag in och är så oerhört besviken. Nivån på studierna är så låga och det mesta kan jag redan. Borde jag fortsätta? Borde jag bättra på mitt skuldberg till CSN bara för att få kalla mig Fritidsledare? Är det vad jag vill?
Julen närmar sig också. Jag hatar julen, har alltid gjort. Har alltid känt en oerhörd ensamhet över jul. Kanske mest för att jag oftast varit singel och ensam. Medan mina syskon firat jul med sina respektive och deras familjer har jag suttit ensam. Försökt att låtsas som att jag inte bryr mig men det gör jag och det gör ont. I år vet jag inte hur det blir. Jag vill så gärna fira jul med J. Jag vill se honom i hans M87-uniform som han lovat att ha på sig. Men det blir nog inte så... Jag vill inte följa med tills hans familj eftersom jag aldrig träffat mer än hans mamma och J vill nog inte dissa dem för att följa med mig till min bror eftersom han så extremt sällan träffar sin familj.
Tänk om man bara kunde hoppa över julen. Glömma att den finns.
Men nyår ser jag fram emot. Då kommer en av mina absolut bästa vänner ner från Umeå och då blir det party. Hon kan alltid få mig glad och jag saknar henne ibland så att det gör ont.
Ska strax gå och sova och försöka glömma den här dagen. J ringde förut men jag var på gymmet. Har smsat men inte fått nåt svar. Hoppas, hoppas att han hör av sig innan jag somnat. Kanske han kan rädda min dag.
Jag har härjat krig i huset,
jag har härjat krig i mig,
mina ögonlock är tunga nu
snart drömmer jag om dig,
snart drömmer jag om dig.

Kommentarer

  • Therese säger:

    :(:(

    Jag hoppas det känns bättre för dig idag och att din soldat ringde dig!



    Förlåt för att jag inte svarat, men jag har varit nere i en svacka, även om jag gör allt för att dölja det.. :(



    Kram!

    2010-11-30 | 22:15:09
    Bloggadress: http://breakfastlunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här: