En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Förebilder...

Kategori: Allmänt

Jag har nog alltid haft förebilder. De har variterat mycket genom åren men det finns en som alltid funnits där, både som musikalisk förebild och som en bild av hur jag vill se ut och vara.
P!NK
Jag har alltid älskat hennes musik. Trots att det annars inte är sådan musik jag lyssnar på i vanliga fall är det något med den som gör att jag inte kan låta bli. Hennes texter och den ilska hon förmedlar har ofta hjälpt mig. Jag älskar hennes starka attityd och lite grabbiga stil samtidigt som hon är väldigt kvinnlig. För att inte tala om hur sjukt snygg hon är:
När det gäller kroppsideal är hon definitivt min förebild. Jag vet dock ganska väl att jag aldrig kan se ut som hon då vi inte alls har samma kroppstyp, men den fasta, muskulösa och oerhört snygga kropp hon har är något jag strävar efter.
Jag minns så väl när jag hörde henne första gången. Den attityden blev en drivkraft för mig. På den tiden hade hon knallrosa hår och eftersom jag alltid älskat rosa ville jag mer än allt annat också ha rosa hår. Det dröjde dock ganska många år innan det blev verklighet, och då bara rosa slingor. Saknar mitt rosa hår ibland...

Nä men det var ju plugga jag skulle göra! Fan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: