En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Ilskan ger mig energi...

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit skitförbannad. Jag har varit arg för att jag sover dåligt, för att det är för varmt, för att mitt liv inte blev som jag tänkt och framför allt har jag varit förbannad på J.
Detta resulterade i en väldigt lång promenad med inslag av löpning. Det var skönt. Jag tänkte massor och kom fram till stora saker. Men jag tänker inte tala om vad för då kanske det inte blir av.

Det finns en stig i skogen nära där mina föräldrar bor. För ett par år sedan när jag bodde här över sommaren i väntan på min nya lägenhet brukade jag gå den. Hemifrån dem och ett varv i skogen och sedan hem igen tog 1 timme. Idag gick jag 3 varv i skogen plus en runda runt byn och det tog två timmar. Jag skulle gissa att det är 13-15 kilometer ungefär. Vissa delar joggade jag, mest för att få ur mig lite ilska men också för att jag behöver träna konditionen rejält. Ikväll ville även mamma ut och gå en sväng så då hängde jag på. Vi gick till byns kyrka och tillbaka. En promenad som tog 1 timme och 15 minuter. Nu gick vi inte lika fort som jag gör när jag går själv men det är nog en promenad på i varje fall 6 km. Så idag har jag nog gått närmare 2 mil.

I övrigt har jag krattat upp alla äpplen i hela trägården och forslat bort dem med skottkärra. Jag tyckte det började lukta illa när de låg där och jäste i solen. Faktiskt riktigt bra träning för armarna det där med krattning. Jag har även lyckats läsa lite i solen så nu är jag solbränd, trött och har värk i hela kroppen.

Det känns bättre när jag kan byta ut sorgen mot ilska. Jag är bara rädd att så fort jag lägger mig i sängen och ska försöka sova tar sorgen över. Det är ganska svårt att somna skitförbannad!

Men jag har en plan för mitt liv nu. Den är ganska osäker än och jag har inte listat ut hur allt ska gå till, men jag ger mig inte i första taget. Jag tänker utföra den och jag tänker klara det ensam. Det betyder att jag inte tänker träffa någon annan på väääldigt länge. Nu är det jag själv som gäller i första hand!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: