En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Lågt BMI och låga tankar...

Kategori: Allmänt

Så idag är det då 1 månad sedan J berättade för mig. En månad sedan hela mitt liv vändes upp och ner.
Ingenting känns egentligen bättre. Den enda skillnaden nu är väl att jag inte gråter längre, även om jag vill. Jag håller tillbaka allt och försöker låtsas som att jag mår bra.
Men imorgon blir en svår dag. Imorgon är den dag som jag verkligen såg fram emot. En dag som jag trodde skulle betyda så mycket. Imorgon är den dag då vi skulle gå tillsammans på bröllop. Vi skulle stå där tillsammans, finklädda, han i sin uniform och jag i min nya fina sidenklänning.
Istället kommer han, vad jag vet, stå där ensam och gratulera brudparet och min klänning hänger kvar i garderoben oanvänd. Det som skulle bli en så fin stund...

Hur jag än försöker kan jag inte komma över sorgen och tomheten han lämnat. Men det värsta är nog att han fått mig att känna mig så totalt värdelös och icke älskvärd. Han har raserat så oerhört mycket i mitt liv och han vet inte ens om det.
Han betydde så mycket för mig, mer än han vet om, mer än jag någonsin kan berätta. Att berätta nu vore ganska meningslöst, jag skulle bara lämna ut en del av mig själv som ingen känner till, för vad? Till vilken nytta? Så att han kan trampa på mig ännu mer? Få mig att känna mig ännu mer värdelös? Nä... Jag stänger av istället, som jag gjort så många gånger förr.

BMI
Imorse kom jag på att det var väldigt länge sedan jag räknade ut mitt BMI. Senast låg jag på 27 nånting, från början var siffran 35! Så jag tyckte det var dags. Målet har alltid varit att få ett BMI som är normalt, alltså under 25. Så jag knappade in siffrorna i datorn och vips kom svaret: 24,7. Det var lite oväntat. Jag är numera "normalviktig". Kände ändå ingen större glädje på grund av omständigheterna och jag vill ändå ha större marginal upp till vad som räknas som övervikt. Helst skulle jag vilja ha ett BMI på närmare 20 så vi får väl se om det går. Mitt mål är att bli smal och då menar jag inte bara halvsmal eller typ normal, jag vill va smal!!! Det är det enda som driver mig just nu och då tänker jag hålla fast vid det oavsett vad andra säger.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: