En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Det som inte dödar dig gör dig starkare!

Kategori: Allmänt

Ja det stämmer nog. Det har gått 1,5 månad sedan bråket mellan mig och J. 1,5 månad sedan hela min värld rasade samman och jag var övertygad om att det var slut. Men sedan dess har allting varit underbart. Det har känts så annorlunda. Jag tror att det var nyttigt för oss. Jag tror att det gav oss ett djup i vårt förhållande. Idag är jag säker på vad han känner och hur han tänker. Jag behöver inte fundera över om han tycker om mig och vill vara med mig, för jag vet att det är så. Jag vet också att när han har dåliga dagar kan det gå ut över mig och då är det bättre att vi inte ses. Jag fungerar ju precis likadant så nu när jag förstått att det inte är mig han är sur på fungerar allt mycket bättre.

Han var inte hemma i helgen utan valde att stanna kvar i Skövde för att plugga, helgen som kommer praktiserar jag fredagkväll och han har en spelning på lördagen och sover troligtvis borta så vi hinner kanske ses ett par timmar på sin höjd. Helgen efter det kommer han nog inte hem heller då någon i plutonen fyller år och skulle ha fest. Men det gör mig liksom inget. Jag är glad för hans skull och tycker bara det är roligt att han gör saker. Visst saknar jag honom och längtar men nu när jag vet exakt hur han känner för mig blir inte saknaden sådär överdriven längre. Praktiken har nog gjort sitt också. Jag har extremt långa dagar. Igår började jag 08.00 vilket innebar att jag gick hemifrån 07.00 och jag slutade 19.00 vilket innebar att jag var hemma vid 20.00. Jag åt och sen gick jag och lade mig. Jag längtar till helgen då jag får vara för mig själv och bara vara. Det är ju så det ska vara. Jag ska ha mitt liv, mitt jobb och mina vänner som tar upp min tid så att jag inte hinner längta så mycket. Men eftersom skolan suger och vi har 3h lektioner om dagen och inga arbeten blir det mycket tid att längta på. Men jag har en plan...;)
Sänder en tanke till den stupade soldatens familj.
Verkligheten är aldrig långt borta tyvärr.

Kommentarer

  • Therese säger:

    Vad skönt att det känns bättre för er nu och att du känner dig säkrare på ert förhållande :))



    Ja man kan ju undra om FM tänkt över det där med filmen från Affe. Men man får väl lita på att dom gjort det antar jag.. :/



    Kram!

    2011-02-16 | 18:36:21
    Bloggadress: http://breakfastlunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här: