En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Time flies...

Kategori: Allmänt

De senaste veckorna har inte varit roliga. Massa plugg och stress. Speciellt stress över praktiken. Men jag lyckades till slut få en praktikplats. Dock inte drömplatsen men det är bättre än att släpa fötterna efter sig i fyra veckor. Jag ska vara med i en församling och se hur de jobbar, främst då med ungdomar. Idag var första dagen och det ser ganska lovande ut. Dock känner jag att det tar rejält på krafterna att hela tiden träffa nya människor och vara trevlig.
Jag blir mer och mer övertygad om att detta med att vara fritidsledare inte är min grej. Jag lutar också mer och mer mot att jag vill jobba på lager och köra truck i framtiden. Det är någon märklig lockelse där. Kanske för att det är så grymt kul att köra truck och för att jag är intresserad av logistik-biten. Funderar faktiskt på om jag inte ska läsa lite logistik till hösten. Hoppa av denna utbildning, läsa logistik till hösten och sedan flytta till Linköping med älskling efter jul. Fast bara om han vill ha med mig förstås. Det har vi inte riktigt pratat om än och det lär dröja innan det är på tapeten.

I övrigt är jag genomförkyld och genomlycklig. J har tagit hand om mig i helgen för första gången. Jag vet inte hur många gånger han varit sjuk och jag tagit hand om honom men när jag väl blivit sjuk har han inte varit hemma. Så detta var på tiden. Vi har myst, tittat på film, lagat mat och bakat paj. Allt känns nästan för bra för att vara sant...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: