En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Ångest, lycka och svåra beslut...

Kategori: Allmänt

Skolångest.
Jag är så galet skoltrött. Jag har inte gjort annat än plugga hela mitt liv. Det känns inte roligt längre. Men vad är alternativen? Det finns ju inga jobb...
Förhoppningsvis blir det truckutbildning om en vecka men jag har inte hört något. Kursledaren skulle skicka ut papper men inget har kommit, så jag tror jag ska skicka ett mail och fråga för säkerhets skull. Det vore hemskt om det inte blev av för nu ser jag verkligen fram emot det. Så fort jag har truckkortet i handen ska jag börja söka jobb. Får jag ett jobb har jag bestämt mig för att lägga skolan på is. Men hur lätt är det att få jobb då? Fast jag är ju så klart beredd att flytta på mig och då kanske det är lättare. Dock skulle en flytt innebära problem för mig och J. Men inget som inte går att lösa. Det känns som att vi klarar allt just nu.
Jag känner mig så lycklig att jag har J och att vi har löst problemen. Det känns som att vi kommer att klara detta nu när vi lagt korten på bordet och förhoppningsvis kan vi undvika fler missförstånd.
På måndag börjar skolan igen. Jag vill faktiskt inte gå dit. Men jag kan inte hoppa av innan jag har en reservplan så tills dess måste jag försöka kämpa och hänga med. Så nu ska jag skriva klart mitt arbete om självskadebeteende. Ett mycket intressant och lärorikt arbete om ett viktigt ämne. Men det är svårt och tungt. Jag har grävt upp en del gamla minnen som gör ont. Men det kanske är bra, de kanske får en chans att läka ordentligt nu.
Önskar er allt gott där ute. Speciellt alla underbara soldatfruar som kämpar på. Ni är starka!
Kärleksäpple

Kommentarer


Kommentera inlägget här: