En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Ett handikapp som ingen förstår...

Kategori: Allmänt

Hjärtat börjar bulta. Det enda jag hör är hur hårt det slår och det känns som att det ska hoppa ur bröstkorgen. Mina andetag blir allt häftigare, tills jag knappt kan kontrollera dem. Jag kallsvettas  och får ont i magen. Ögonen tåras och jag får inte fram ett ljud...
Jag lägger på luren och hoppas att det ska gå bättre nästa gång.
Men det går aldrig bättre. Att prata i telefonen är förknippat med sådan ångest att det har blivit ett handikapp. Men ingen tar mig på allvar. Jag är ju vuxen, varför skulle inte jag våga ringa ett samtal?
Men det går inte och jag kan inte be om hjälp heller eftersom jag bara får höra hur löjlig jag är.

Nu har mitt handikapp satt käppar i hjulet för mig igen. Vecka 6 ska vi gå ut på praktik och jag har ingen praktikplats. Jag har en vecka på mig att ordna en men ju längre tiden går desto svårare blir det att ringa. Jag funderar till och med på att hoppa av utbildningen enbart för att slippa ringa. Det är helt sjukt och jag förstår inte varför det är så, men det har alltid varit såhär för mig.
När jag var yngre var det helt ok att be mamma ringa mina samtal men nu fungerar inte det längre.
Jag är liksom fast i mitt handikapp.
Om jag kunde ringa skulle jag säkert till och med haft ett jobb vid det här laget, men det är totalt omöjligt för mig att ringa till företag och fråga om jobb. Istället skickar jag brev och mail men får aldrig något svar.
Jag önskar att det var en sjukdom jag hade som gick att bota med ett enkelt piller. Men istället känns det som något jag själv hittat på, något som jag använder som ursäkt för att slippa ta ansvar. Men det är inte så, jag lider verkligen. Men ingen förstår...

Men jag klarade truckkortet i varje fall och om några timmar kommer min älskling hem och vi ska på fest. Kanske kan jag glömma praktiken för en stund och ha kul istället.
Trevlig helg!

Kommentarer

  • AnniE säger:

    Hmm, det där är ju en jobbig sits och inte speciellt ovanlig gissar jag!

    Är ju ofta man måste ringa företag och annat o det är ju inte alltid jättebekvämt!



    Kan du inte kolla om företagen har mejl för då kan du ju mejla ditt ärende o då kanske det är lättare med telefonkontakten efter det? Eller rent av besöka dem om det inte är för långa avstånd?



    Hoppas det löser sig!!



    Lycka till!

    kram

    2011-01-29 | 09:41:17
  • Therese säger:

    Tack för din kommentar, den värmer :)

    Det kommer lösa sig för dig också, det lovar jag! Men det kommer inte bli lätt och det blir defenitivt inte som man väntat sig. Så det bästa är nog bara att ta det som det kommer.

    Men du, tänk inte på det nu! Ta det när tiden är inne. Så slipper du oroa dig för det nu. Det tynger nog bara ner dig i onödan..



    Låter inte som något vidare det du skrev i ditt inlägg :( Är det problem för dig att ringa alla eller bara folk du inte känner?

    Förrut hade jag problem att ringa folk jag inte kände. Jag hatade det! Men jag lyckades vänja mig vid det då jag fick ett jobb där jag var tvungen att ringa kunder ibland.

    Jag hoppas att det löser sig för dig och att du lyckas få tag i en praktikplats snart.

    Tänker på dig!

    2011-01-30 | 17:28:08
    Bloggadress: http://breakfastlunch.blogg.se/

Kommentera inlägget här: