En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Hjärtat är varmt...ute är det kallt...

Kategori: Allmänt

Mitt hjärtas fröjd och glädje befinner sig norröver för två veckors vinterutbildning. Det är mörkt, kallt och han är dessutom inte frisk. Jag tycker så oerhört synd om honom. Jag vet ju hur mycket han hatar vinter och snö och att dessutom behöva genomlida det när man är förkyld?! Ingen hit!
Men i mitt hjärta bor det bara glädje och värme. Nog finns det lite saknad i ett hörn men det är bara positivt. Efter allt tjafs och bråk känns det helt underbart, trots att han inte kommer hem på två veckor och vi knappt kan höras. Saknaden känns positiv istället för mörk och negativ som innan. Jag vet vart jag har honom och hur han tänker så det kan nästan inte bli bättre.
J är ingen romantiker, han försöker oftast inte ens. Men imorse fick jag ett sms där det stod Puss, inget annat bara Puss. Det kanske låter konstigt men för mig är det romantik. Ett helt oväntat litet Puss och det gjorde min dag mycket ljusare. Så han kan om han vill...
På måndag börjar truckutbildningen!!! Nervös som få och orolig för att det kommer att ske en allvarlig olycka med mig bakom ratten. Jag som knappt kan styra en cykel. Men detta ska jag bara klara. Så är det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: