En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Ibland tar oron över...

Kategori: Allmänt

Älskling är fortfarande på vinterutbildning och beräknas komma hem någon gång på torsdag, eller hem och hem, det är ju till Skövde han kommer. Det känns jobbigt att jag har börjat kalla det för hans hem men det blir mer och mer så. Det är ju där han är den mesta av tiden.
I vilket fall som helst har jag fått lite sms och i onsdags ringde han till och med. Jag blev överlycklig även om vi bara han prata en kortis. Han lovade att höra av sig i helgen.
Men inte ett ljud...
Jag fick några sms i fredags då han berättade att de hade -30 grader och att det var helvetiskt där uppe. Han skrev att han skulle höra av sig mer i helgen.
Men ingenting...
Antagligen har han inget batteri kvar i telefonen då extrem kyla gör att batteriet tar slut på nolltid. Eller så är han helt enkelt för upptagen. Men jag kan inte låta bli att bli orolig ändå.
Jag hade massor att plugga idag men kan inte koncentrera mig, vill bara ha hem honom igen så att jag kan berätta hur mycket han betyder för mig. För jag har tänkt en hel del den senaste tiden och har kommit fram till mycket bra saker. Men det har också varit en väldigt jobbig vecka med stalkers och annat hemskt.
Men veckan är slut och imorgon börjar truckutbildningen. Jag längtar med skräckblandad förtjusning.
Håll tummarna för att mitt hjärta har det bra där uppe!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: