En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Ännu en dålig dag, men med några fina foton.

Kategori: Allmänt

Somnade inte förrän fyra inatt. Vaknade kl 9 och kände mig rastlös. Låg kvar i sängen en timme och försökte samla tankarna men det gick inget vidare. Så efter att ha tvingat i mig en smörgås snörade jag på mig löparskorna för en promenad. Jag visste inte vart jag skulle gå eller hur långt. Jag bara gick och gick... Det blev nog troligtvis minst en mil och hade jag inte haft sådan jäkla träningsvärk från igår hade det blivit ännu längre.
Idag har jag faktiskt inte fällt en enda tår. Är det positivt? Nä, inte ett dugg. Det känns bara jobbigt att inte kunna gråta. Jag får nästan panik när jag inte får ur mig sorgen. Det blir liksom svårt att andas.

Lyckades i varje fall läsa lite idag. Förhoppningsvis blir det mer imorgon. Det behövs verkligen. Jag hade räknat med att jag skulle ha läst klart allting tills den 1 augusti så att jag kunde ägna hela månaden åt att skriva arbetet. Men som det ser ut just nu har jag 1 bok på ca 400 sidor kvar, plus den jag läser nu som det är över 350 sidor kvar i och sedan två kompendier som ska läsas också. Det känns otroligt tungt att veta att jag hade klarat det galant om det inte var för att vårt förhållande gick åt helvete.

Lekte lite med kameran under kvällen så jag bjuder på några bilder jag är väldigt nöjd med:




Urs vad jag mår dåligt varje gång jag öppnar mappen Mina bilder. Det finns fullt av bilder på J och bilder från resor och annat vi gjort tillsammans. Vad ska man göra med sånt? När ska jag någonsin kunna se på dem som något minnesvärt? Efter allt som hänt och hur vårat förhållande avslutades tror jag aldrig att jag kommer kunna minnas något av det med glädje. Jag vill helst radera varenda fotografi, även de över 700 bilderna jag tog på våran resa. Men jag kan inte, inte än...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: