En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Jag ska deffa!

Kategori: Allmänt

Helgen tog totalt kol på mig. Jag hade grymt kul och har nog aldrig fått så många komplimanger förut. Dock var det ju mest från fulla karlar men ändå, det kändes bra. Lite sur var jag ändå eftersom det var för Js skull jag valde att jobba på Metallsvenskan eftersom han skulle dit och jag inte hade råd med inträdet så skulle vi kunna umgås ändå och jag skulle bara jobba på dagarna. Men utan ens så mycket som en ursäkt backade han ur och jag blev fast där ensam. Som tur är fick jag större ansvar och i slutändan tjänade jag lite pengar. Så jag är helt klart nöjd med helgen även om jag blev rejält sur på J. 
Jag känner att jag ofta prioriterar honom för mycket jämfört med hur mycket han prioriterar mig. ka försöka sluta med det för jag blir bara ledsen hela tiden.

Igår sov jag fram till lunch vilket var välbehövligt. Sedan hade jag tonvis av energi och städade, handlade och fixade lite annat. Jag tog beslutet att jag tröttnat på att vågen står still. Efter att de senaste veckorna verkligen hårdtränat utan något som helst resultat har jag nu beställt och hämtat ut lite måltidsersättning som ska räcka tre veckor framåt. Jag vet mycket väl att det inte är en bra idé men jag pallar inte längre. Jag blir så besviken när inget händer och känner att jag behöver en skjuts för att bli av med de där återstående 10 kilona.
Antagligen kommer jag att vara trött och hängig i början men jag tänker försöka äta ett mål mat i varje fall om dan. Kanske mer de dagar jag tränar. Så får vi se om jag lyckas nå mitt mål innan sommaren, eller åtminstone innan sommaren är slut =)

Jag behöver någonting som gör mig glad just nu och eftersom J inte lyckas med det ska jag glädjas åt resultatet på vågen och så ska jag vara stolt när jag strosar runt i bikini i sommar. Jag är fast bestämd att klara detta, hoppas bara att magen är med. Den brukar inte gilla något som helst dietpulver men nu har jag köpt ett nytt, laktosfritt pulver så jag håller tummarna.

Ska försöka skriva hur det går och om det blir några resultat.
På återseende!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: