En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Moving on! Mot nya äventyr...

Kategori: Allmänt

Om mindre än två veckor flyttar jag ifrån Örebro. Jag lämnar min familj och mina vänner för nya äventyr. Det känns så sjukt läskigt. Glädjen blandas med ångest, ibland skrattar jag, ibland gråter jag. Jag vet att detta inte är 100% permanent, än så länge har jag bara jobb i Stockholm fram tills årsskiftet, men jag har blivit lovad fortsättning. Tills vidare ska jag hyra in mig hos en tjej som pluggar och inte har råd med hela sin hyra, men hur långvarigt det blir vet jag inte heller. Att hitta boende i Stockholm är inte det lättaste. I varje fall inte om man är kräsen. Kan nog inte kalla mig för kräsen direkt men jag har vissa krav. Jag bor helst inte ensam, helst i kollektiv, men jag vill inte bo med en ensam kille. Det känns för riskabelt. Att hitta rum att hyra var inte svårt. Det svåra var att hitta någon som verkade tillräckligt seriös med hyran. Vissa verkade vilja att jag skulle dra hela lasset. Så desperat blir jag aldrig.
Nu är allt sånt i varje fall ordnat för ett tag fram över. Jag har även hittat en tjej som vill hyra min lägenhet i andrahand. Så allt verkar ordna sig till det bästa. Men hur jag ska hinna packa och tömma lägenheten på mindre än två veckor vet jag inte. Det kommer att bli tufft. 
Detta är ett nytt kapitel i mitt liv. Nu börjar jag om på vita blad. Ska bli intressant att se vilka som vill följa med mig in i min nya okända framtid. Har inte jättemycket hopp tyvärr. Men jag har många nya vänner i Stockholm och mer tänker jag skaffa. Allt känns så spännande...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: