En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Julhysteri

Kategori: Allmänt

Idag har jag och J besökt gallerian med stort G, Marieberg. Det kunde ha varit en katastrof, men eftersom vi förutsåg eftermiddagens folkmassor var vi där redan kl 11. Vi kunde i godan ro gå runt och titta på alla fina saker och sedan äta lunch innan det började välla in folk.
Äntligen tog jag mig för att köpa nya batterier till min kamera så nu hoppas jag bara att det är det som är fel och inte att kameran faktiskt är trasig för då kommer jag att gråta blod. Bilderna med mobilkameran är inte av den bästa kvalitén och jag älskar att fotografera. Men jag har varit utan kamera hela hösten och abstinensen är stor.
Jag gjorde även ett litet besök på favvoaffären Gina Tricot för att se om klänningen jag trånat efter i flera veckor fanns kvar. Tur i oturen fanns bara väldigt små storlekar kvar så då sparade jag de pengarna. Men vi gjorde även ett besök på Ur & Penn för att J skulle kolla klockar. Det bidde ingen klocka till J men det bidde tre par örhängen till mig =) När alla örhängen kostar 29:- är det svårt att låta bli.
De kostade egentligen 49:-, 59:- och 79:- så det var riktiga fynd! =D
Vi begav oss sedan till helvetet på jorden ToysRus för att inhandla julklappar till våra syskonbarn. Jag skulle tippa på att vi irrade omkring minst 1.5 timme där inne. Det var en djungel av leksaker, allt från skräp till riktigt fina saker. Men så svårt att välja. Det slutade i varje fall med att jag var riktigt nöjd över det jag hittat och J var sur och tomhänt.
Jullovet har faktiskt börjat helt ok. Vi spenderade helgen hos mina föräldrar ute på landet. Lantluft och brasmys funkar alltid.
Som vanligt var jag tvungen att nörda lite när jag var där. Jag älskar fåglar och mina föräldrar har satt upp en massa fågelmat i träden utanför köksfönstret så jag spenderade nog en och annan timme stirrandes ut genom fönstret med kikare. J kallar mig för nörd bara för att jag gillar fåglar så mycket. Men när en rovfågel, närmare bestämt en duvhök, dök ner i trädgården och försökte få sig en småfågel till middag var minsann han också framme och tittade. Det var riktigt häftigt att se, men som tur var blev duvhöken utan mat.
Imorgon ska jag umgås lite med mina kära mor och handla julklappar till mina älsklingar Ronja och Birk. Det är ju jul för dem också.
J och jag bestämde att vi skulle strunta i julklappar till varandra och gå på bio istället. Vi får se om det blir imorgon eller om vi väntar till mellandagarna. Mys...
Just nu ser jag faktiskt fram emot julen. Kanske mest för att jag älskar att se de glada barnen öppna sina paket och jag tror att min julklapp till brorsonen kommer slå alla andras. Den är så häftig. Bara han inte blir rädd för den istället. Fast det kan vara ganska kul det med. Mohaha...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: