En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Dag 3 - Mina föräldrar

Kategori: Allmänt

Är världens bästa föräldrar. Punkt slut!
Fast lite mer konstruktiv kan jag nog vara.
Mina föräldrar träffades på det glada 70-talet och har varit gifta i över 30 år. De har gått igenom mycket tillsammans och har alltid kämpat sig igenom motgångar. Ibland tror jag att de klarar nästan vad som helst.
Kanske blir kärleken starkare när man måste kämpa för den.
Mina föräldrar är båda två enorma förebilder.
Min pappa har byggt upp ett företag från grunden, han har visat vad hårt arbete är och lärt mig att man får inget gratis här i livet. Det är nog mycket tack vare honom som jag har ett enormt militärhistoriskt intresse. Ända sedan jag var liten har jag älskat att lyssna till pappas lumparhistorier och eftersom han numera är hundförare i Hemvärnet så fortsätter historierna att hagla in.
Min mamma är en Supermamma. Hon är fantastisk på alla sätt och vis. Hon är den enda jag kan krypa upp i famnen hos och gråta ut min sorg och smärta. Vilka problem jag än stöter på kan jag alltid prata med henne och hon lyssnar. Hon är dessutom den enda som kan lugna ner mig när jag är arg eller har PMS. Trots att hon har kronisk smärta i hela kroppen ställer hon upp för alla som behöver henne och säger aldrig nej. Hon har ett stort hjärta!!
Jag vore ingenting utan mina föräldrar. Nä, jag skulle inte ens finnas.
Tack för att just ni är mina föräldrar ♥♥♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: