En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

At the top and still going strong...

Kategori: Allmänt

Det är en bra dag idag. Började med en förmiddag i den otroligt vackra stadsparken. Vi hade lite info inför nästa vecka då vi i två dagar ska lära barn att inte skräpa ner och vad som händer med naturen och människorna om vi skräpar ner. 550 st 12-åringar ska få lära sig att veta hut ;)
Efter det svängde jag inte på Stadium för att leta efter ett stoppur men utan framgång. Det får nog bli ett besök på Clas Ohlsson. Där finns ju det mesta. Jag behöver ha ett stoppur för att klocka mig själv när jag springer intervaller. Vill gärna slippa ha med mobilen då jag är lite rädd om den.
Sedan for jag hem på RäserRut och lagade lite lunch, pesto/pasta-sallad. Det blev riktigt gott!

Nu har jag hävt i mig en hel kanna kaffe och känner mig på topp. Tänkte att eftersom det tydligen inte är något fel på mig kan jag ju dricka kaffe igen. Jag har inte märkt någon bättring ändå de här veckorna jag varit utan kaffe. å nu har jag ett litet kafferus och känner att det är nog det som saknats i mitt liv eftersom jag känt mig så trött. Men tänkte jag skulle köpa något slags uppiggande kosttillskott ändå. Kaffe är ju inte nyttigt för magen oavsett och jag har ju faktiskt magkatarr. Fick tips om en ny sorts Berocca som jag tänkte testa men det fanns inte på Willys så det får väl bli när jag är på stan.

Något som är mindre kul är att mina knän värker som satan själv. Dessa jäkla ledkapslar bara bråkar. Som tur är, eller tur i oturen kanske snarare, är dagens träningspass inställt så mina knän får vila. Men jag ska försöka gå en försiktig promenad senare.

Längtar till påsken och tills älskling kommer hem. Jag är helt övertygad om att det kommer bli en fantastisk påsk precis som förra året. Då träffade vi varandras familjer för första gången =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: