En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Känner mig dumförklarad...

Kategori: Allmänt

Idag kom svaret på proverna. Alla prover såg bra ut och om jag hade frågor skulle jag ringa numret som var angivet.
Ja jag har tusen frågor, men framför allt undrar jag vad som hände med fortsatt utredning om proverna inte visar något?
Den där kolonoskopin som läkaren pratade om sist verkar vara totalt bortglömd och så länge blodproverna inte visar något verkar ju allt vara bara finfint.
Men det är inte finfint. Jag har fortfarande ont i magen, så ont att jag stundtals inte orkar någonting. Igår gick jag en långpromenad på två timmar och jag fick stanna till flera gånger för att det gjorde så ont. Men jag mår bra! Allt är bara finfint...
Jag ska försöka klura ut själv vad problemet är. Jag ska se över mina matvanor och mitt liv i helhet. För av läkaren verkar jag inte få någon hjälp.
Det är nog det jag avskyr mest med att bo i en större stad. Förut hade jag en privat läkare som hade en egen liten praktik och han hade koll på mig och min journal. Det var aldrig några problem. Men nu är det olika lärare varenda gång, om jag ens kommer så långt att jag får träffa en läkare.

Det är påskvecka. Idag har jag storhandlat och städat balkongen. På torsdag kommer älskling hem för att vara hemma ända tills på måndag. Så jag är glad, jag är väldigt glad och inget ska få förstöra det. Inte ens magontet.

Helgen var fantastisk. I lördags begav vi oss på en liten roadtrip till Öby kulle för lite ormsafari och sedan bar det av till brorsan och hans familj för lite middag och film. En perfekt dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: