En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Väntans tider...

Kategori: Allmänt

Nä jag är inte på tjocken. Jag väntar på besked från läkaren angående alla prover de tog förra veckan. Min läkare sa att besked skulle komma i början av denna vecka, men idag är det fredag, brevbäraren har redan varit här och inget besked har kommit.
Både igår och idag har jag inte gjort annat än väntat. Jag har haft ont i magen från första stund jag slagit upp ögonen på morgonen och nu vill jag få ett svar. Men jag får vänta hela helgen och istället hoppas på besked på måndag. Men det hade varit bra med ett svar idag för jag tror inte jag kommer vara speciellt glad och trevlig innan jag vet och i eftermiddag kommer älskling hem. Imorgon ska vi hem till min bror och hans familj och umgås och jag måste låtsas som att allt är tiptop. Egentligen vill jag bara gråta. Mest för att jag är så trött. Det känns som att jag inte sovit på en vecka men ändå har jag sovit varje natt. Jag orkar inte göra någonting och vill bara ligga i sängen och tycka synd om mig själv.
Men vad hjälper självömkan?
Nä, jag ska ta mig i kragen och pallra mig iväg på ett BodyCombat-pass. Det brukar lätta upp stämningen lite, om inte annat får jag ur mig massa aggressioner. Sedan ska jag duscha och göra mig fin för mitt hjärta. Det blir nog en lugn och skön hemmakväll med massa soffmys. Kanske får det mig på bättre tankar. Just nu snurrar bara massa konstiga tankar i mitt huvud. Kan jag ha fått gluten-intollerans? Är det cancer i tarmarna? Magsår? Kanske hittar de inget fel? Inbillat sjuk?
Jag vill ha svar!!!

Trevlig helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: