En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Julen som försvann...

Kategori: Allmänt

Julafton kändes bra. Den var riktigt mysig och ganska lagom julig. Tyvärr har minnet av julen fått en dimma över sig då jag och J bråkade ganska rejält på juldagen och pratade inte med varandra på flera dagar. Det var nog de jobbigaste dagarna jag varit med om. Jag åt inte, sov inte och orkade inte träffa en människa. Istället städade jag som en tok. Min lägenhet har nog aldrig varit så fin som den är nu. 
Vi har nog löst de mest akuta problemen oss emellan men vi lär nog stöta på svårigheter längre fram. Efter långa hjärtskärande samtal bestämde vi oss o varje fall för att inte ge upp riktigt än. De flesta av våra problem verkar vara baserade på missförstånd så nu ska vi försöka köra med öppna kort och tala om hela tiden hur vi känner och tänker. Att det ska vara så svårt...
Såhär såg i varje fall min jul ut:
Julfrukost med älskling
Tomten kom på besök
Städmanin började...
Varje eftermiddag har jag spenderat i fönstret för att se solnedgången...
Nu är det ett nytt år. Nästa vecka börjar skolan och jag har förhoppningsvis en truckutbildning att se fram emot snart också. Efter den ska jag besluta mig för om jag verkligen vill bli fritidsledare eller om jag vill försöka få ett jobb som truckförare, om det är möjligt dvs. Jag vill så gärna börja jobba. Tjäna mina egna pengar och kunna göra vad jag vill.

Kommentarer

  • Therese säger:

    Jag hoppas det känns bätte nu med din soldat. Så tråkigt när man bråkar och allt bara känns skit :(

    Styrkekramar till dig!

    2011-01-06 | 21:51:23
    Bloggadress: http://breakfastlunch.blogg.se/
  • Therese säger:

    Jag hoppas det känns bätte nu med din soldat. Så tråkigt när man bråkar och allt bara känns skit :(

    Styrkekramar till dig!

    2011-01-06 | 21:51:38
    Bloggadress: http://breakfastlunch.blogg.se/
  • Erika säger:

    Hoppas att ni kommer fram til bra lösningar nu och dte är bra att kämpa och inte ge upp. Ni är så duktiga båda två.



    Tusen tack för ditt inlägg känns skönt att höra från fler att det är okej att bara vara.



    Stor kram på dig fina.

    2011-01-08 | 08:56:35
    Bloggadress: http://mylittlehome.blogg.se/

Kommentera inlägget här: