En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Längtan..

Kategori: Allmänt

Vilken underbar dag!
Jag sov som en stock inatt och vaknade inte förrän strax efter tio. Det var välbehövligt efter en lång tid med dålig sömn. Jag startade dagen med ett besök på vågen vilket resulterade i ett minus på 0,9 kg så dagen kunde knappast ha börjat bättre. Därefter tog jag en 30 minuter lång runda på motionscykeln. Jag tänkte att det kan vara en bra start på dagen nu när jag inte cyklar till och från skolan varje dag.

Dessutom kände jag något idag som jag inte känt på väldigt länge. Jag kände att jag saknar J och jag längtar tills han kommer hem. Imorgon är det fredag och endast två veckor kvar tills jag får se min stiliga soldat igen. Hela våren har vi setts i princip varenda helg och det har nästan blivit vardag. I veckorna har jag haft fullt upp med skola och träning så när han kom hem på fredagarna tänkte jag inte så mycket på det. Men nu när han är borta i tre veckor har jag redan börjat sakna honom och det känns skönt. Jag tror det behövs. Det ger mig lite hopp om framtiden. Hopp om att det kanske kan funka riktigt bra även om vi inte ses så ofta.

Tyvärr har vädret lagt en liten skugga över dagen. Det har regnat och mullrat en del och enligt väderprognosen blir det mer av den varan under eftermiddagen. Fast just nu ser det bra ut och om de har fel tänker jag bege mig upp på stan en sväng för att gå på marknadsafton. Jag verkligen älskar marknader. Jag älskar att strosa runt och titta på människor och känna doften av brända mandlar. Men plånboken säger att jag inte får handla något, inte ens brända mandlar. Fast det är nog mest vågen som bestämt det.

Så är det snart dags för helg också. En helg utan några som helst planer. Förhoppningsvis kommer det ett par böcker imorgon så att jag kan börja plugga. Jag känner mig extremt stressad över sommarkursen som började redan i tisdags men inte en enda bok har kommit än så jag har inte kunnat börja läsa.

Tyvärr fick jag även ett trist besked igår. Jag skulle åka med min församling till Frankrike 1 vecka i augusti. Men nu har alla utom jag och en till fått förhinder vilket gör att vi inte kan flyga dit på grund av kostnaderna. Så alternativet är att åka buss men då blir resan två dagar längre och jag känner att jag inte har tid med det strax innan mitt stora arbete i sommarkursen ska vara inlämnat, speciellt inte eftersom jag ännu inte fått några böcker. Men det var väl helt enkelt inte meningen att jag skulle resa dit i år. Jag får hitta på något annat istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: