En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Nationaldag i bitterhet...

Kategori: Allmänt

Ja jag är bitter!
Jag vet inte om det är åldersnoja eller framtidsnojan som spökar eller kanske lite av varje, men jag känner mig bitter.
Mitt hjärtas fröjd och glädje har åkt iväg och vi ses inte förrän på midsommarafton om inget oförutsett händer, så jag känner mig lite ensam.
Idag har jag till råga på allt spenderat en heldag ute ensam, först på medeltidsmarknad och sedan på nationaldagsfirande. Det är inte lika roligt ensam. Inget är lika roligt ensam. Jag vet inte vad som hänt, jag som alltid varit en ensamvarg och njutit av ensamheten. Nu blir jag bara bitter och mer bitter.
Men eftersom min sommarkurs börjar imorgon har jag inte tid att tänka på min ensamhet eller bitterheten heller för den delen. Dessutom har jag satt som mål att gå ner till 70 kg till midsommar. Det är ett tufft mål 5,4 kg men konstigare saker har väl hänt. Jag vill så gärna kunna överraska älskling på midsommarafton. Kanske ska jag belöna mig med en ny klänning också om jag lyckas. Jag är sugen på en svart långklänning men vet inte om det är förra årets mode?! Jag har ju helt tappat stinget när det gäller mode eftersom jag inte handlat kläder i princip överhuvudtaget sedan jag började gå ner i vikt.

Nu när jag spytt ut min bitterhet känns allt genast lite bättre. Jag är sugen på lite novellskrivande. Har hittat ett helt gäng tävlingar jag kan medverka i.

Imorgon ska det tydligen bli jordens åskväder och en massa regn. Jag är livrädd för åska. Så rädd att jag brukar gömma mig nånstans där jag varken hör eller ser åskan. Men sedan jag flyttade till denna lilla lägenhet är det svårt att gömma sig så förra sommaren kom jag på att om jag sitter på balkongen och räknar sekunderna blir jag lite lugnare. Helst med ett glas vin i ena handen. Men det ska börja redan imorgon förmiddag så det kanske inte är någon bra idé. Tvättid fanns det inte heller så det är ingen idé jag gömmer mig i källaren. Vi får väl se om jag överlever =)

Glad Sveriges nationaldag på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: