En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Shopping Spree...

Kategori: Allmänt

Idag har jag shoppat loss. Ett stycke nya löparskor, ett par klänningar och massvis med nya trosor. Det var välbehövligt, speciellt trosorna. De gamla är så stora att de knappt sitter uppe och trots att de flesta är boxer eller hipster förvandlas de till string när jag skumpar runt på gymmet. Varken vackert eller bekvämt.
Jag var även inne på Intersport för att reka utrustning inför fjällresan i september. Det var en riktigt trevlig upplevelse. En mycket söt och tämligen trevlig expedit haffade mig så fort jag klivit innanför dörrarna. Sedan fick jag en rundtur av all deras utrustning, sovsäckar, tält, ryggsäckar, underställ och massa annat. Han övertygade mig totalt om en väldigt snygg mörklila ryggsäck och en färgmatchande sovsäck. Men de får vänta tills jag har vunnit på lotto eller åt minstone fyllt år och fått lite pengar.
Jag blev så förvånad när han pratade om ryggsäckarna. Jag sa att jag nog behövde en som tog 70 liter men han tittade förvånat på mig och sa att nä du som är så liten ska inte ha så mycket packning. Jag som är så liten? Hm... Det kändes konstigt. Han tyckte att det räckte med en som tar 50+10 liter men den var blå. Jag hatar blå! Så som en kompromiss tyckte han att den mörklila som tar 60+10 skulle funka om jag skippade de där +10 litrarna. Jag fick en hel del värdefulla tips om packning och utrustning. Jag verkligen älskar trevlig butikspersonal.
Min tanke var att jag bara skulle reka på Intersport och sedan gå vidare till Stadium och reka där med sedan välja det ställe som har billigast utrustning. Men jag tror han sålde in sig så pass bra att det nog får bli Intersport ändå. Jag har aldrig upplevt speciellt bra service på Stadium, tvärtom de har till och bem varit otrevliga. Men kanske borde jag reka lite ändå för ekonomins skull. Jag har ju tid på mig.

En midsommarklänning har jag i varje fall. En svart hellång tajt sak som passar perfekt till mina marockanska sandaler. Men tyvärr har jag ingen fest att visa upp mitt nya inköp på. Det blir nog inte mycket till midsommar eftersom J kommer hem den dagen och är säkerligen alldeles för trött för att hitta på något. Det blir kanske bara vi två. Men lite grillat och ett glas vin ska det bli oavsett.

Nu är det strax dags för BodyCombat! KIAaaaah......

Kommentarer


Kommentera inlägget här: