En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Utslag från helvetet, midsommar och några trevliga samt otrevliga stunder...

Kategori: Allmänt

Detta är min arm. Ni skulle bara veta hur resten av kroppen såg ut! Jag vaknade dagen före midsommar helt täckt av röda, kliande utslag. Jag var i chocktillstånd! Men under dagen försvann de och jag ägnade hela dagen åt att städa. Såhär fint blev mitt kök:



Jag slet som ett djur för att få det superfint tills min älskling och min bästa vän skulle komma på midsommarafton. Det var dock förgäves för älskling sa att det inte syntes att jag städat. Kanske skämtade han men jag ville inget hellre än att ge honom en rak höger.
Vi hade i varje fall en trevlig midsommarafton. Det blev väldigt lugnt och stilla. Bara vi tre hemma hos mig, vi grillade på balkongen och åt sedan tårta:



Tyvärr släppte älskling en bomb som jag nog inte riktigt har smällt än. Han berättade att han funderar på att flytta till Motala istället för Linköping. Eller det lät snarare som han hade bestämt sig. Jag blev chockad, ledsen, uppgiven och kände mig totalt värdelös för en stund. Varför har han inte pratat med mig? Finns jag överhuvudtaget i hans liv? Jag vill inte bo i Motala och kommer definitivt inte flytta efter om det blir så. Då har han gjort sitt val.

På lördagen träffades jag och älskling. Jag trodde vi skulle mysa och titta på film men han ville prata. Det blev ett jobbigt samtal där vi enbart kom fram till att jag tycker att han är otillräcklig som pojkvän och han känner sig otillräcklig men vi hittade ingen lösning utan hoppas på att hans fyra veckors semester som börjar på torsdag ska göra att det känns bättre. Jag fick i varje fall en present av honom helt utan anledning och den gjorde mig väldigt glad:



En ny plånbok! Med KoRn på dessutom. Jag älskar KoRn och blev verkligen glad. Spontana presenter är de bästa. Han kanske inte kan tala om att han tycker om mig eller visa det genom fysisk närhet men han visar det på sitt sätt och det känns äkta.

Jag pratade precis med distriktssköterskan på vårdcentralen om mina utslag som har återvänt varje natt. Hon frågade om jag hade väldigt varmt i sovrummet eller om jag bytt tvättmedel men nix och nix. Det mest troliga är kanske kvalster. Jag vet inte om jag orkar leva med ännu en allergi. Ännu något som handikappar mig i min tillvaro. Det kan snart inte bli mycket värre. Men imorgon 07.45 ska jag hänga på låset till vårdcentralen förhoppningsvis full av utslag som jag ska visa upp. Om jag lyckas sova i sängen dvs. De två senaste nätterna har jag sovit på soffan för att slippa utslagen. Men jag sover dåligt och har fått nackspärr till på köpet så jag hoppas de hittar en lösning så jag kan återgå till min säng utan utslag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: