En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Sjuk av stress...

Kategori: Allmänt

Jag spenderade hela förmiddagen på vårdcentralen för att få en akuttid till distriktssköterskan. Det var väl inte riktigt så jag ville spendera min lektionsfria dag, men jag var tvungen. Min mage har varit paj länge och nu hade jag fått nog. Problemet är att om jag ringer till vårdcentralen för att få en tid säger de antingen att de inte har någon tid eller att jag får vänta 3-4 veckor på en tid. Nu var problemen så akuta då jag inte kan sova på nätterna på grund av smärtan så jag traskade dit istället. 
På hemsidan stod det att vårdcentralen öppnar 8.00 så jag traskade dit och var där strax före öppning. Men till min stora förvåning var det redan öppet och akutmottagningen var full med folk. Fy va arg jag blev. Men de hade tydligen ändrat systemet så att man fick fylla i en lapp med uppgifter om varför man sökte vård och sedan bedömde de vilka som var i störst behov av hjälp. Så efter två timmar var det min tur trots att jag hade köplats 14.
Jag förklarade mina problem och sköterskan lyssnade men sedan kom bara massa ursäkte och bortförklaringar och "lilla gumman"-kommentarer. Jag blir så trött...
En magkatarr konstaterades i varje fall men resten av problemen fick inget namn.
Jag fick en lapp med massa saker jag skulle köpa på apoteket och så skulle jag höra av mig om det inte blivit bättre efter några veckor. Som avslutning fick jag kolla blodtrycket eftersom jag haft yrsel en längre tid.
Jag minns att när jag var inlagd på sjukhus för ett par år sedan upptäckte de att jag hade väldigt lågt blodtryck, 105/65, och de blev väldigt oroliga och började utreda. Trolig orsak blev B12-brist. Denna gång låg mitt blodtryck på 102/59, vilket är ännu lägre men de tyckte inte det var något konstigt med det. Lågt blodtryck är bra var det enda jag fick höra.
Är det verkligen bra att vara på väg att svimma flera gånger om dagen? Att inte kunna leva ett normalt liv på grund av all yrsel? Jag tror inte det, men någon hjälp får jag inte. Jag blir så trött...

Kommentarer

  • Ida säger:

    Det låter inte alls bra med så lågt blodtryck! Jag vet att man kan dricka blutsaft som finns att köpa på Ica maxi. Det är bra för blodet och massa andra saker, det låter inte alls bra att dom säger att det är bra med lågt blodtryck, men sjukvården är ju som den är. Ha det bra och lycka till med magen.

    2011-03-19 | 02:42:40
    Bloggadress: http://zhiwa-ida.blogspot.com

Kommentera inlägget här: