En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Sjuklig lycka

Kategori: Allmänt

I över en vecka har jag varit totalt genomförkyld och haft feber. Men det har inte stoppat mig från praktiken och nu är alla fyra veckor avklarade. Jag har haft väldigt roligt och är så nöjd och glad med den plats jag till slut fick. Så nöjd att jag faktiskt ska fortsätta där varje torsdag eftersom de behöver en hjälpledare till en av barngrupperna.

Älsklingen min har också varit sjuk. Enligt honom var han mycket sjukare än mig men det håller jag inte med om. Men eftersom vi båda mådde pyton bestämde vi oss för att vara sjuka tillsammans i helgen. Och vilken helg sen. Från fredag kväll till söndag eftermiddag har vi bara myst och gosat och haft det helt underbart. Jag har sällan känt mig så lycklig när jag varit sjuk. Jag nästan längtar tills vi är sjuka samtidigt igen.

Idag har jag passat på att söka lite sommarjobb. Det ser mörkt ut på den fronten. Jag har hittills sökt ett femtontal jobb men det har inte gett något och det finns väldigt få jobb där ute. Men jag har en reservplan som jag hoppas går i lås. Jag har nämligen sökt lite sommarkurser och hoppas att jag kommer in på ett par stycken av dem. Det innebär att jag kan ligga ute på gräsmattan hela sommaren och bara läsa. Det vore underbart. Speciellt eftersom älskling har fyra veckors semester och då kan vi umgås utan att behöva bry oss om någonting. Vi kan resa bort och jag kan ändå göra det jag ska eftersom alla kurser är på heldistans. De flesta av kurserna är dessutom litteraturkurser vilket innebär en massa läsning av böcker. Underbart... Det kan mycket väl bli den bästa sommaren. Jag måste bara försöka leva riktigt snålt från och med nu så att jag kan spara lite pengar till att göra något roligt med älskling. Jag vet att han är sugen på en London-resa och det borde vi nog kunna få ihop om jag anstränger mig.
Nu är jag sådär lycklig igen så att jag blir rädd. För ni som känner mig vet att så fort jag är lycklig går allt åt helvete. Jag behöver nog att ni håller era tummar för mig.
Varma vårkramar till er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: