En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Stan är full av idioter.

Kategori: Allmänt

Inte nog med att vi har sveriges värsta våldtäktsman och det har skett styckmord och andra konstiga saker här den senaste tiden. Nu ska Örebro kommun agera mördare också. Jag är så arg att jag kokar. Oskyldiga liv skall gå till spillo för människans extrema egoism.
Nu talar jag inte om människoliv utan djurliv, men det är nog så viktigt. Kommunen har bestämt att de ska skjuta 20 änder i närheten där jag bor. Jo, för änderna skiter ner omgivningen och förorenar badvattnet.
Men alla vi som promenerar där dagligen just för att det finns så mycket vackert att titta på, däribland fåglarna, ska inte vi få njuta? Är det bara badgästerna som räknas?
Nu snackar vi en, på sin höjd, 20 meter lång strandrämsa i en å som är så skitig att du får skrubba dig med Svinto efter ett dopp där. Vad spelar det för roll?
Förstör inte naturen och dess naturliga symbios för en så banal sak. De som vill bo i en stad där man kan bada har ju helt klart valt fel stad. Vi har inga badsjöar eller utomhus bad och det är långt till närmsta naturliga badplats. Flytta på era feta arslen istället och lämna denna vackra natursköna stad! Bo på kusten om ni vill bada! Låt mina älskade fåglar vara!
Om jag visste när detta är tänkt att ske skulle jag gå dit och skrämma bort varenda fågel eller störa skjutningarna genom att kasta sten på idioterna. Jag skiter i vilket, för man gör inte så här.
Det är en sak att skjuta av kajor som faktiskt förstör byggnader och annat väsentligt i städerna men änder? Dessutom är det ju snart dags för dessa vackra små liv att yngla av sig och nåde den som skjuter en mamma med ungar. Den kan hälsa hem direkt, det lovar jag!

Det är sånt här som gör att jag vill köpa en stor skog och bosätta mig mitt i den och aldrig sätta min fot utanför. Om jag visse att det var bättre i någon annan stad skulle jag flytta direkt men det verkar vara ett kriterium att man ska vara idiot för att få jobba på kommuner överhuvudtaget. 

Så nu ber jag er på Örebro kommun att vänligen Dra åt helvete! Synden straffar sig själv och den brukar straffa jävligt hårt. Rätt åt er!

Död åt människans egoism!! Leve änderna!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: