En dag Ett liv

Mitt liv, en dag i taget.

Vågen har tagit semester...

Kategori: Allmänt

Jag stirrade mig blind. Varje morgon var jag tvungen att väga mig, men till vilken nytta? Det gav bara ångest. Så nu har vågen fått ta semester, men det betyder inte att jag ligger på latsidan. Istället har jag plockat fram måttbandet. Just nu tränar jag ganska hårt med styrketräning och då kan man lätt stå still eller till och med gå upp i vikt trots att man blir smalare, men som alla vet så väger ju muskler mer än fett.
Från början, för ca 2,5 år sedan, hade jag ett midjemått på 93cm. Idag mätte jag och nu låg jag på 73,5cm. Nästan 20cm mindre midja. Det känns ganska bra. Men det är otroligt lockande att ställa sig på vågen. Jag vill så gärna nå mitt mål att förlora 30kg. Vid jul var det bara 1kg kvar till målet, men sen hamnade jag i en svacka och gick upp i varje fall 1 kg. Sen har jag inte vägt mig så nu vet jag inte. Men jag har satt ett nytt mål, det är ett riktigt drömmål och jag vet inte om jag någonsin kommer att nå det men jag tycker om att ha något att sikta på. Så mitt nya mål är att väga under 60 kg. Det räcker med att jag väger 59,9 kg så vore jag nöjd. Men det är en bit kvar. Vid jul stod vågen på 66,5 kg så det är minst 6,6 kg kvar beroende på vad jag väger just nu.
Tidigare år har jag aldrig vågat tänka på sommaren, på bikinisäsongen. Men nu är det så otroligt nära. Nu kan jag nästan ta på målet. 6,6 kg skulle jag kunna minska på mindre än 2 månader om jag verkligen gick in för det. Beach 2012 är ingen omöjlighet och nu har jag det nästan som ett mantra för att peppa mig själv. Vågar inte ens tänka på besvikelsen jag kommer känna om jag inte lyckas. Så istället säger jag: Jag ska lyckas!! I år kommer det hända!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: